Wednesday, April 10, 2013

CHECKLIST BARANG BABY

AsSalam preggy mommy. Hehehe...
Untuk yg first baby macam aku ni mesti over excited kan kalau fikir pasal barang baby yg nak kena beli. Kalau masuk kedai baby tu, rasa macam nak beli je semua benda. Semua comel! Oh..tamak tamak.
Disebabkan sifat macam tu lah suami aku suruh buat checklist siap-siap, list out all the things yg nak kena beli. So, aku come out dgn aku punya checklist sendiri. Ada yg aku google checklist barang baby from blogger-blogger lain. , ada yg aku tanya mak aku, mak mertua or kakak ipar aku.

Alhamdulillah, sekarang ni aku tinggal beli bag baby je then aku dah boleh pack barang-barang aku dgn anak dan simpan dalam kereta. Doakan aku bersalin ikut expected due date ye mommies.

click for larger view, right click, and save

Ini cuma checklist sahaja. Aku list kan je semua benda. Ada yg tak perlu aku just remark je tak perlu beli or beli lepas baby dah besar sikit ke. Aku beli pon cuma ikut keperluan dan kemampuan.
So, aku harap sedikit sebanyak checklist aku ni dapat membantu bakal-bakal ibu semua.
Happy shopping dear mommy!
;)


Excited mommy
etika






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top