Sunday, May 5, 2013

Pilihan Raya Umum ke 13 Malaysia



Aku pon ada gambar jari jugak ok. ;p

Ini kalilah first time aku pergi mengundi. Dengan anak dalam perut sekali. Sangat excited ok. hehe. Even terpaksa berjauhan dgn husband selama berhari-hari sbb dia balik mengundi dekat Kelantan.

So, back to school yg dah bertahun aku tinggalkan. Rasa macam dah tua pulak. Being first timer jd pengundi ni mmg aku mcm jakun gila. Saluran aku tak ramai org langsung maybe diorg dah beratur pg td kot sbb aku dtg dalam tengah hari. Dah la waktu dia panggil nama aku tu kuat gila kot mcm nak panggil pesalah dalam court. =,=

Tapi tahun ni aku rasa PRU yg tersangat lah meriah. Few months before election, fb mmg dah tersangat meriah dgn semua penyokong2 parti. And i am so proud to say that tahun ni punya election, almost 80 percent from the total voters yg keluar mengundi. Maybe orang semua dah mula aware dan berani nak voice out hak mereka.

I am just hoping that the government yg akan menang malam ni akan jalankan tanggungjawab diorang dgn adil, transparent, amanah dan dapat mentadbir negara mengikut landasan Islam. Aku bakal ada anak. Aku nak anak aku dan kawan-kawan dia iaitu generasi akan datang lebih didedahkan dgn ajaran Islam yg sempurna. Inshaa Allah. =)




Malaysian,
etika




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top