Timba = Lelaki
So, maksudnya perempuan cari lelaki.
Tapi boleh pakai lagi ke zaman sekarang ayat tu?
Aku pernah dengar, jodoh takkan datang kalau kita tak cari.
Tapi aku pernah jugak dengar, Allah dah sediakan jodoh masing-masing.
Habistu buat ape kita nak carik?
Maksudnya.......kita kene lah berusaha carik jodoh kita tu.
Hah...betul tak pemahaman aku ni?
Errrr.........
Kenapa aku cakap pasal ni?
Sebab aku rasa aku dah suke dia.
*wo wo wo....gedik gila hang ni etika.
Mane lah aku tau. Aku dah suke. Mane boleh halang perasaan aku ni.
=.="
Tapi, aku pon taknak orang gelar aku dengan ayat;
"PERIGI CARI TIMBA"
Tapi agak-agak kalau aku simpan je perasaan aku ni, dia dapat tau tak?
Dia dengar tak ape aku rasa?
Hah....ibu aku cakap, kita boleh berdoa!
So, aku doa setiap hari;
"Ya Allah ya Tuhanku, kalau benar perasaan aku ini kepada dia, kau dekat kan lah kami,
Jika tidak, kau hapuskanlah perasaan aku ini sedikit demi sedikit. Aminnn...."
Tapi kalau berdoa je takde usaha, kita tak boleh dapat hasil dia.
Habistu ape yang aku boleh buat sekarang ni? :(
Sama ada nak ikut peribahasa,
Atau nak ikut rasa,
Atau berserah je laaa.....
i am realllllllyyyy waiting for an unknown number coming from HIM ;)
zzzZZZzzz
*maaf. lagu "You" telah diremove kerana aku sudah merasakan yg ia sangat semak kan telinga. :)
Perigi Cari Timba





