Saturday, April 7, 2012

Idea for My Wedding Dress

Semenjak dua menjak ni, tangan aku asyik Google gambar-gambar pengantin, like page-page kahwin, tengok dress-dress kahwin, beli majalah-majalah pengantin. Oh....macam ni lah rupanya mood orang nak kahwin. Sampai habis semua assignment dengan dissertation aku terbengkalai macam tu je.

Setakat ni aku dah jumpa dah idea for my wedding dress will look alike. Puas dah cari theme colour, dress style, and aku rasa ni semua yang aku suka. Aku tak payah nak tempah-tempah designer macam artis-artis lain tu. Aku dah ada fashion designer aku sendiri. And she is my MOM. The very talented one and all her jahitan very kemas and selesa.
Banyak save budget bila baju wedding buat sendiri. For QS macam aku ni, cut cost is the main priority. Hehehe.



Wedding Reception


For wedding reception dekat rumah aku nanti, aku nak buat macam design ni. Seriously aku memang minat dress macam ni. Since aku DIY wedding dress sendiri, so, penggunaan bridal lace tu dapat dikurangkan sebab dia cuma pakai dekat bahagian atas dan lengan sahaja.
The other thing yg buat aku mmg suka baju ni is, dia tak nampak kan badan aku sangat disebabkan oleh kain satin yg dah flowy tu. So, segala lemak dan buncit dapat disorokkan. haha.
For the colour, i'd choose GREY. The whole wedding theme tu nanti would be GREY + PINK.
The bride and groom akan pakai the grey colour and my whole family will wear pink colour as their suits.
Untuk blend kan warna aku dengan warna family, aku akan tambah sedikit beads warna pink dekat baju tu nanti dengan Hand Bouquet warna pink.


Majlis Bertandang



Majlis bertandang dekat rumah lelaki pulak nanti, aku selesa kalau pakai simple-simple je sebab majlis tu nanti akan combine dengan majlis kahwin adik perempuan dia. So, i suppose bagi adik dia lagi menyerlah dari aku kan. Tapi masalahnya sekarang ni aku confuse nak pilih design yg macam mana. Before ni aku memang dah berkenan dengan corak yg macam 2 gambar yg first tu. Tapi haritu aku terjumpa pulak yg gambar dekat kanan sekali tu. Sangat cantik kan. Tapi takdelah aku nak buat kain meleret yang macam tu. Buat rugi kain je. So, as to solve the kerunsingan, aku rasa better pergi kedai kain and tengok kain style mana yg lagi murah. Haha.
Tapi, untuk warna tema, dia dah pilih da warna LIGHT BLUE. Ok kan.


Solemnization

Hah....baju untuk ni dah siap beli dah pon. Adik aku yang belikan. 
Terharu. :')
Ibu dah pesan dah siap-siap, baju untuk akad nikah ni jangan reveal lagi dekat pengantin lelaki. It would be surprise for him. Hihihi. Tapi warna dia PUTIH la.


Ohhh...can't wait to see all the dresses siap nanti. Tak sabar nak cuba.
Tq ibu. You are the greatest ever in my life.
Heart you.

Yang dah mengantuk,



1 comments:

kay_are said... Best Blogger Tips

semakin dekat hari bersejarah tu kan? tahniah2 i'm hepi for you =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top