Monday, August 6, 2012

Dulang Hantaran Nikah

Salam Nuzul Quran =)


2 Hari lepas aku pergi Ipoh sebab nak amek dulang hantaran yang aku dah siap tempah 2 bulan lepas.
Selalunya kita akan keluarkan duit sampai RM200 lebih nak beli bunga, riben and all the stuffs untuk DIY dulang hantaran kan.
Then, kalau kita ni tak kreatif mana, kita akan keluarkan duit lagi untuk tempah nak buat dulang hantaran tu. Selalunya orang akan amek upah dalam RM20 satu dulang. Kalau dah ada 7 dulang, semua sekali RM140.
Its a waste of your money ok.
Masa aku bertunang dulu pon aku DIY sendiri dulang hantaran aku.
Tapi disebabkan takde masa, Mak Long aku kenalkan aku dengan Kedai AS Floral ni.

Dia sediakan khidmat membuat dulang hantaran kita with FOC.
Diulangi: Free Of Charge
Siapa tak suka benda free kan. Hahaha.
Kita cuma bayar untuk dulang yg kita pilih, bunga apa nak letak, renda macam mana kita nak, and semua tu diorang akan tolong buatkan macam design yg kita nak.
Seriusly sangat berbaloi!!! Dan sangat murah ever.

Kalau korang berminat, or kalau korang duduk dekat-dekat Ipoh, boleh lah singgah ke kedai ni.


AS Floral
No. 48, Medan Stesen 19/4, Station 18,
31650 Ipoh,
Perak Darul Ridzuan.
email : as_floral@hotmail.com



Cina tu pon memang baik gila. Siap bagi byk free gift untuk aku. Dia bagi bunga, potpouri, and macam-macam lagilah.
Ini dulang hantaran aku:


Macam aku punya dulang hantaran, aku tempah ada 7. Satu untuk sireh junjung, satu untuk letak buah, another 5 untuk letak barang-barang hantaran yg lain.
Semua sekali harga dia RM188. Murah kan. ;)
Kita pon tak payah penat-penat fikir macam mana nak buat, tenaga pon tak keluar. Hehehe.


Yang atas ni pulak dulang hantaran abang aku.
Dia tempah 5 dulang and harga dia RM130.


So, kalau korang rasa tak banyak masa nak buat dulang hantaran sendiri, aku mmg suggest datang tempah dekat tempat ni.
I give 'em 15 out of 10.
Puas hati. ^_______^


Yang akan berkahwin,

*Gambar kedai tadi diambil oleh dia dengan 
menggunakan henfon Nokia bodoh aku.
Mula-mula aku amek gambar biasa-biasa je kot.
Bila dia dah mintak henfon tu, sanggup dia g seberang
jalan nak amek gambar macam tu.
Tau la photographer. =.="


2 comments:

kay_are said... Best Blogger Tips

suasana makin terase tu.. semoga sume berjalan lancar ok!

yolanda diego said... Best Blogger Tips

oh dh nk kawin die ni. lama xdtg singgah blog ni. sy pnh lalu kt kedai ni. mcm kedai baru je. dkt dgn kedai mkn nasi ayam periuk besar tu ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top