Tuesday, March 15, 2011

Kejadah Mimpi Ular ?



Waktu semalam 'bung'
Aku bermimpi
Barjumpa ular 'bung' besar sekali
Ular menggigit 'bung' jari kaki ku
Setelah menggigit ia berlalu
Ku picit-picit 'bung'
Darah keluar
Aku menjerit "ADUH!"
Hingga tersedar
Apakah itu 'bung' erti maksudnya?
Mimpi semalam 'bung' bawa BAHAGIA....


Hah....itu adalah lagu ye kawan-kawan.
Ibu selalu nyanyi untuk aku waktu kecik-kecik.
*Jangan tanye maksud bung tu sebab aku pon tatau. Tak tergerak hati pulak nak tanye mak aku kan.

Err...korang tatau rentak melodi die cane? Adeh...aku pon tade Vlog nak buat demo. So, sila tanya orang-orang tua di sekeliling anda dan suruh mereka menyanyikan nya. heh.

Ewah...boleh plak aku menyanyi kan.
Sebenarnye cani...malam semalam aku mimpi.
Aku mimpi aku nak kene patuk dengan ular.

Hah...kalau mimpi kene patuk dengan ular ape maksudnye kawan-kawan?
--bak kata orang-orang tua, maksudnye ade orang nak masuk meminang ataupun ade orang suke kite.

Tapi masalahnye dalam mimpi aku semalam, dengan tangkas dan hebatnye aku menangkis ular tu dari nak patuk aku. *fuhh...gile hebat rupenye aku dalam mimpi.

So...adakah aku dikire menolak peminangan itu?
*Orang datang meminang pon takde. Bf pon tak wujud. Apetah lagi minang-minang bagai ni.


TAPI

benda yang paling aku nak tau ni, tafsiran-tafsiran mimpi tu memang boleh caye ke?
Macam mane orang zaman dulu sangat hebat boleh menafsir mimpi padahal diorang tak amek cos psikologi ke hape.
Ye...aku tau mimpi tu permainan tidur, tapi kadang-kadang tu rase nak caye jugak benda-benda mengarut macam ni.
Orang melayu kan memang suke caye benda-benda cani. *aku adalah orang Melayu. Timaseh. :)

Atau.....
Mimpi tu cume nak bagitau aku yang aku hebat menangkap ular.
Err...ok saje je.


Kalau betul lah ade orang datang nak meminang aku, mesti best kan.
Rase macam zaman dulu-dulu pulak kene malu-malu duduk dalam bilik bile ade orang tak kenal masuk meminang.
Haih...ayat meminang ni dah ulang banyak kali da ni. *Tahap kritikal dah aku ni. -___-"


Ok la...nak g sambung mimpi semalam tu.
Kot la kali ni ular tu patuk aku sampai berdarah-darah pulak.
*Harap-harap ular tu hensem. Ahah.









Ok bai.



zzzZZZzzz







*perghhh...internet ni memang !#$%^&*(

12 kritikan.:

Saiful Nazmi said... Best Blogger Tips

saya mimpi dapat duit banyak... Hehehe...

Buat Duit Tanpa Tingkat Trafik

shah-kayrul said... Best Blogger Tips

kalau ular tue ensem macam aaron aziz..patut 100kali pun pasrah je..hihihi

Nurun said... Best Blogger Tips

nape xkiss ular tu? kot2 jd putera raja. hehehe...

mykhalis said... Best Blogger Tips

asal mimpi ular je orang masuk minang..hehe.. tak nyabo2...

nelly said... Best Blogger Tips

ah juga mimpi dulu ...
hehe
menakutkan !

Schubert Serenade said... Best Blogger Tips

haaa..mimpi pasal ular means ade org nk masuk meminang!!haha:p

Qaseh dalia adelia said... Best Blogger Tips

haha lagu upenye ..adehhh ..mimpi mainan tido ade yg boleh jadi petunjuk ... tapi kbyakan nya mainan ..ular2 ni sebenarnya salah satu perantara jin :)

kay_are said... Best Blogger Tips

x pernah dengar pun lagu tu.. lagu apekah?? kot ais kacang ke, pelangi ke.. tau r gak.. huu em.. ade orang nak datang minang?? sape kah?? =P

Cik Rimau said... Best Blogger Tips

cik rimau pon ade dgr gak pasal mimpi ular ade org nak minang.. bape kali dah cik rimau mimpi ular.. xde sape dtg minang pon.. hahahaha

Encik Amman said... Best Blogger Tips

Lagu ape tu dow. ape kate kalo kita lepak ko nyanyi. miahahaha

cik mieza said... Best Blogger Tips

law nk kwen jgn lpe bgtw :)

Gimi said... Best Blogger Tips

Pernah dengar pasal ni...tapi ikut islam, orang cakap ad nak anta sihir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top