Sunday, March 6, 2011

Mane satu yang halal? Kahwin ke Couple?

Kompang dipalu.....pengantin malu... pak pak pak.... Ewah... Hiyah!

Hah...mestilah jawapan korang KAHWIN kan!
*tibe-tibe je.

Tapi korang pandai jawab je...hakikatnye..... *sambil geleng-geleng pale.



Aku mengaku aku adalah seorang gadis yang mahu, ingin, sangat kahwin awal. Oh...indahnye hidup berkeluarga. *fikiran terawang-awangan sambil diri terbang-terbang.
Tapi setiap kali aku nyatakan hasrat aku tu, jawapan yang biasa aku dengar;

"Kau ni dah gatal sangat ke nak kahwin?"




ini adalah salah satu contoh!



Hah? Nak kahwin tu gatal ke? What the HEKamatra? Oi oi...aku nak buat benda yang halal hokeh. Bukan aku nak buat maksiat tak tentu pasal. Kenapa perlu kate gatal? Habis ibu ayah aku kahwin tu dikira gatal ke? Oh men.... Astaghfirullah....

Tapi cube kalau orang tu dapat boyfren baru ke, upload gambar dengan boyfren or girlfren ke, then orang akan cakap;


"Wah...so sweeeet..."
"Semoga korang bahagia"
"Korang nampak comel"



Kenapa orang tanak cakap;


"Kau ni dah gatal sangat ke nak bercinta?"
"Kau ni dah gatal sangat ke nak tangkap gambar peluk-peluk ape sume?"



*Kerut-kerut dahi sambil buat muka pelik.
Ok...get what i mean or not? Faham tak?
Kenapa zaman sekarang ni orang cepat menghalalkan sesuatu yang haram?
Dunia ini sangat pelik. -____-"


JADI!
Ape yang aku nak sampaikan sekarang ni,
Jangan menghentam niat suci murni orang untuk berkahwin.
Doa kan saja kebahagian orang itu.

*Walaupun aku takde pilihan hati lagi untuk masa sekarang ni. :)
--> suara-suara tambahan: "tak laku la tu." hahahaha.
Takpe...saya tak kisah korang nak cakap macam tu. :')




Kepada yang sedang bercinta, semoga anda cepat berkahwin. Amin Alhamdulillah.





zzzZZZzzz



9 kritikan.:

kay_are said... Best Blogger Tips

eh.. eh.. x pernah ter pikir pun pasal ni... genius r entri ni.. lagi nak kate x pandai menaip segale.. ish ish.. betul gak ye.. bile tang kawin, sume cakap gatal.. tapi bab kapel.. sume ske, sume stuju.. baru perasan.. =P

DaK CoMoT said... Best Blogger Tips

betol...kawen awal best apa...nak buat apa pown org xpndg serong n yg plg pntg jauh dari mksiat...teeheee ^_^

shah-kayrul said... Best Blogger Tips

menyesal tak kahwin awal dlu...bercinta dah 8 tahun baru kahwin....kena kumpul duit banyak2 dulu sebelum buat keputusan nak kahwin...banyak ongkos nak pakai...hehehhe

Mardhiyyah Ridzuan said... Best Blogger Tips

Haha...Standard kan!!!Yang duk pegang2 bawak anak dara iorang ke hulu ke hilir tuh org xbercakap pulak. Terbalik2...

mykhalis said... Best Blogger Tips

kawen jee.. baru korang tau malam2 awek cun yg korang kawen tue kentut kuat..hahaha3.. bukan Khalis la..orang lain cerita..hehe

annenyss said... Best Blogger Tips

nak kawen nak kawen . hahaha

hamzah ian said... Best Blogger Tips

sape la taknak kawen... haha

Chimie Sushishashimiesz said... Best Blogger Tips

seri0us entry k0 mmg best2!

nurul-rasya said... Best Blogger Tips

betul2. bila kata nak kawin dicop gatal habis yang tengah couple pegang2 tangan tu tak pulak dikata gatal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top