Saturday, March 12, 2011

Kenapa MOTOR = LAJU ?


Semalam aku terpaksa pulang dari ofis dengan menaiki motor sebab aku suruh adik aku si lelaki itu amek.
Ye...beliau naik motor.

ini adalah pesalah yang tiada rasa bersalah


Bile orang bawak motor je, mesti laju. *Laju dan berbahaya.
EX5 je pon...tapi bawak macam la aku nak kene hantar tender document.
Aku nak balik rumah je la... -__-"

Dalam hati aku penuh dengan carutan-carutan yang terbaik dalam sejarah.
*mencarut je tau, bukan nak berzikir ke. hish!
Rase nak terkencing je atas motor sambil mengepitkan kaki dengan kuat sebab terlalu TAKUT!!!


Mane tak nye...dok selit situ, selit sini dekat traffic light.
Ape kate kau beratur je belakang kete. Biar la orang nak gelak pon.
Nyawa kau hilang, orang nak gelak ke?


Setiap kali aku naik moto dengan adik aku, mesti aku akan membebel-bebel dekat tempat duduk blakang sambil pukul-pukul badan die macam seorang nenek tua naik motor.
Dalam otak aku time tu aku akan fikir benda yang bukan-bukan seperti contoh;

"Haih...kalau lah brek ni tak makan jap lagi..."
"Ish...kang ade kete rempuh ni kang..."
"Kalau accident bawah lori ni cane ek...?"

Dan orang mesti akan cakap, "Weh...mulut tu jangan la celupar sangat!"

Eh...pandai pulak kau nak cakap camtu kan. Kalau tak sebab otak ni yang fikir bukan-bukan, kalau tak sebab mulut ni yang cakap macam-macam, korang takkan sedar yang korang ni sedang membahayakan nyawa. Nyawa aku bukan harga dua ringgit weh.

Aku bukan doa suruh accident pon sebab aku pon atas moto time tu. Takkan aku nak doa diri sendiri accident.
Tapi aku cume nak ingatkan kalau benda tu jadi, kalau benda ni jadi.
FAHAM!!!


Kepada sume orang yang bawak motor, bawak lah berhati-hati. Korang bawak je la motor tu pelahan-lahan macam pak lebai nak g masjid atau macam seorang atok bawak cucu die jalan petang-petang.
Bawak laju-laju ape korang dapat?

JADI,
ingatlah orang yang tersayang. Semua orang sayang anda.


bawak lah motor dengan penuh ceria! yeay!



hah...kan aku dah membebel-bebel dah ni.




ok bai.



zzzZZZzzz



7 comments:

Encik Amman said... Best Blogger Tips

beringat sebelum kene. tu je.

Qaseh Dalia said... Best Blogger Tips

hek2 takut jugak ..ase mcm ngeri je..

syeraheenim said... Best Blogger Tips

huhuhu tapy beshh taw ne motorr laju laju laju ..
hahahahha tpy bahaya kannn ?? heheh
syer tawww
... tpy na watt caner syer niee pun gila kan motor ..
lgy lgy bwk motor lajuuu
hahahahha stop dahh tnk ngarutt hahah

Encik Amman said... Best Blogger Tips

syeraheenim: bahaya aww bawak lelaju.. nanti langgar divider terpelanting masuk longkang taww. takut kite ;D

Gimi said... Best Blogger Tips

Gimi pun camtu gak..siap dapat pangkat Gimi celupar...

kay_are said... Best Blogger Tips

update gak! hee.. cite moto.. naik moto bawak kalah kure2 baik suruh adik amek naik beskal je.. =P xpe laju asal kte tau takat laju mane kte mampu control.. pendapat ikhlas.. daa!!

Yuslia Suhana said... Best Blogger Tips

sonok tau bwk moto di celahan kereta!! heaven pabila semua kereta ketinggalan ke belakang.. haha yela bwk slow2 sgt nt kena sodok ngn keta plak tmbh2 kalo kat highway. Bawa laju takpe asal berhemah :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top